Bedrijfs gegevens
Diensten
Kennisbrief
Bij leren over CRM, Email Marketing en Email Automation, schrijf je dan in!
Met ActiveCampaign en e-mailmarketing voor B2B bedrijven kan een B2B ondernemer zich richten op een van de belangrijkste doelen: het creëren van Marketing Qualified Leads (MQL’s). De kwaliteit van deze leads en in welke fase van het beslissingstraject ze zich bevinden bepalen hoe goed en hoe snel deze leads omgezet kunnen worden naar deals. Om dit zo soepel mogelijk te doen verlopen is het van groot belang dat leads op het juiste moment de juiste informatie ontvangen:
Leads worden veel al verzameld door het aanbieden van whitepapers, (product)brochures en andere content. Onze ActiveCampaign software biedt je alle mogelijkheden om dit gestructureerd en snel in te richten. Je maakt gemakkelijk je formulieren die je direct integreert in je website. Via een automatische campagne stuur je aanvragers van je content direct een e-mail met daarin de opgevraagde documentatie. Je kunt zelfs instellen dat ze na hun aanvraag een serie welkomstmails krijgen om deze klanten zo goed mogelijk door het aankoopproces te leiden.
ActiveCampaign is uitstekend toe te passen als leadgeneratiesoftware omdat je contacten kunt volgen op je website. Door leadscoring toe te passen op basis van paginabezoeken, speel je de meest interessante leads door aan je salesteam.
ActiveCampaing wordt door B2B ondernemers niet alleen ingezet voor leadgeneratie maar ook voor communicatie met bestaande klanten. Denk aan een speciale nieuwsbrief of een welkomstcampagne voor het welkom heten van nieuwe klanten. Ook worden cross- en upsell mailings ingezet, bijvoorbeeld door te kijken naar het gebruik van producten of diensten. En vergeet ook niet de verjaardagscampagne in te zetten om jouw klanten op tijd te feliciteren.
Hoe meer e-mailadressen, hoe groter je bereik. Hoe groter je bereik, hoe meer verkoopkansen je kunt creëren. Naast de mogelijkheid om aanmeldformulieren of aanvraagformulieren op je website te plaatsen, biedt ActiveCampaign extra mogelijkheden. Met een klein stukje code laat je op de gewenste pagina verschillende soorten Pop-up’s in eigen huisstijl zien aan bezoekers. Een mooie kans om je klantenbestand te verhogen.
Of je nu de jaarlijkse klantendag, een webinar voor prospects of een partnerevent organiseert, je bereikt iedereen snel en gemakkelijk met de segmentatiemogelijkheden van onze software. En dat niet alleen. Non-openers word automatisch een reminder gestuurd. Inschrijvers ontvangen natuurlijk een bevestiging met routebeschrijving en aanvullende informatie. En natuurlijk stuur je jouw bezoekers een dag voor het event nog een laatste herinnering. Dit gebeurt automatisch na een inschrijving.
Of stuur een SMS-bericht als reminder: ‘Morgen, 09.30 uur, leuk je te ontmoeten’. Het is eigenlijk allemaal kinderspel.
De software wordt nog krachtiger door het geïntegreerde CRM-systeem. Hiermee heb je meer inzicht in alle aanwezige klantdata en communicatie die van een persoon bekend zijn. Dankzij de directe integratie van het CRM en leadscoring kan bepaald worden welke leads warm zijn en benaderd moeten worden. Je stelt daar je medewerkers van sales van op de hoogte via een notificatie. Zo creëer je een optimale samenwerking tussen de sales- en marketing-afdeling.
Wil je zien wat ActiveCampaignManager te bieden heeft? Ben je benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw onderneming? Plan dan direct een online demo in bij één van onze experts. In dertig minuten geven we je een goed beeld van de software en leggen we uit hoe een eventuele samenwerking met ons eruitziet. Lekker interactief en natuurlijk geheel vrijblijvend!
Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.